Regels

Welkom op het forum van de Galactic Space Warriors
Plaats reactie
Tja
Site Admin
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-01-2014 17:05

Regels

Bericht door Tja » 27-01-2014 17:20

Hier zijn de regels van het forum.
veel leesplezier :

1 - Nieuwe onderwerpen en berichten moeten geschreven worden in het juiste forum. Aan gebruikers wordt gevraagd om de forum-beschrijving te lezen voordat ze een bericht plaatsen. Gebruikers die continu in het verkeerde forum schrijven kunnen een waarschuwing krijgen (zie Waarschuwingen). Verkeerd geplaatste topics kunnen ook door het mod team verwijderd worden. Vaker worden ze echter naar het goede forum verplaatst, maar aangezien dit veel moeite is, blijven we dit niet doen.

2 - Houd in gedachten dat dit forum gericht is op een algemeen publiek. Het plaatsen van pornografische, racistische of andere stuitende teksten, afbeeldingen of links wordt niet geduld. Ook niet in avatars of signatures. de :fuckingfruit: smiley zal ik er dan ook uithalen.

3 - Gebruikers worden niet geacht als moderators op te treden. Als iemand iets ziet wat in tegenspraak is met
deze regels, dan kunnen ze contact opnemen met iemand van het board-team. Gebruikers die continu proberen als moderator op te treden kunnen een waarschuwing krijgen, aangezien je dan aan "backseath modding" doet.

4 - Toon respect voor anderen. "Flaming" (het beledigen van andere gebruikers) of misbruik jegens andere gebruikers is niet toegestaan. ook uitlokken van scheldpartijen is niet toegestaan.

5 - Het bewust beledigen van een teamlid is NIET toegestaan, en kan je een onmiddelijke blokkering opleveren. De BA bekijkt de ernst van de belediging en bepaalt de lengte van de blokkering, in overleg met de andere teamleden. In ernstige gevallen kan dit je ook een ingame blokkering opleveren! (onder ernstige gevallen vallen RL bedreigingen enz.)

6 - Wij vragen gebruikers om respect te hebben voor het copyright van anderen. Gebruik geen gecopyright materiaal zonder toestemming en link niet naar, of vraag niet om informatie over warez, crackz, etc.

7 - Maak geen misbruik van de bandbreedte van anderen. Het gebruik van afbeeldingen op een systeem van een derde partij, waarvoor geen toestemming is gevraagd, is niet toegestaan; deze afbeeldingen zullen worden verwijderd.

8 - Schrijf op een manier die overeen komt met "gewone schrijftaal". Dit houdt onder andere in: geen overvloedig aantal smilies, geen extreem grote, kleine, of moeilijk te lezen tekst zonder reden, niet SCHREEUWEN (schrijven in hoofdletters), geen onnodig kleurgebruik en geen overbodige leestekens (bijv. "!!!!!!!" of "????????"), zowel in het onderwerp van een nieuw bericht of in de berichten zelf. Gebruik hierbij je gezond verstand, of in het geval van mensen die dit niet hebben, typ zonder leestekens/caps.

9 - geef een zo duidelijk mogelijke beschrijving van je onderwerp. onduidelijke boodschappen zullen verwijderd worden.

10 - Spam (reclame) wordt NIET getolereerd. Alle berichten die alleen uit spam bestaan worden verwijderd, en de gebruiker kan een waarschuwing krijgen. Wanneer iemand zich schuldig maakt aan spam, ga daar dan niet op in. Dan ben je zelf ook bezig met backseathmodden en kun je zelf ook een waarschuwing krijgen. Gebruik liever de rapporteer knop, dan kijkt een mod er naar.

11 - Mensen ronselen voor sites waarmee jij iets kan winnen of verdienen is niet toegestaan op dit forum. Wie dat doet krijgt een waarschuwing. Wie dit meermalen doet, kan een blokkering verwachten. Ook recruitlinks zijn niet toegestaan! Dit levert je onmiddelijk een waarschuwing op. (dit valt eigenlijk ook onder spam)

12 - Twee keer achter elkaar posten is niet toegestaan. Als je iets wilt toevoegen aan je bericht zit er een "wijzig"-knop. Uitzondering hierop is als je een onbeantwoorde vraag hebt; dan kun je deze "bumpen" oftewel door middel van een nieuw bericht bovenaan de forum pagina plaatsen. Dit mag ook niet in overvloed gedaan worden (1 keer per dag is ruim voldoende). bovendien is er een flooding interval, als je tevaak achtermekaar post word je automatisch door de server geblokeerd.

13 - Het board-team houdt zich het recht voor om berichten ten alle tijden te veranderen of te verwijderen. Het bepalen van wat stuitend, onbehoorlijk, of onzinnig is, zoals hierboven beschreven, ligt in handen van het team en niet de gebruikers. ook het sluiten van berichten is voor admins altijd toegestaan, ookal wil je nog wat eraan toevoegen. open dan niet hetzelfde topic nog een keer natuurlijk, dit kan je een warn opleveren

14 - De taal die op dit forum gebruikt wordt is Nederlands. Berichten in een andere taal zijn in principe niet toegestaan, uitzonderingen daargelaten.

15 - Per gebruiker is 1 account op dit forum toegestaan. Multi-accounting kan ertoe leiden dat de gebruiker geblokkeerd wordt, al dan niet op alle accounts.

16 - Het is niet toegestaan voor een geblokkeerd persoon berichten plaatsen, dit valt ook onder discussiëren over de ban. Daarvoor kan de verbande gebruiker de BA mailen. Personen die voor de geblokkeerde forum gebruiker spreekt kunnen een waarschuwing krijgen, en het verergeren voor de geblokkeerde persoon (afhankelijk van de situatie).

17 - De bovenstaande regels zijn waar mogelijk ook van toepassing op Prive Berichten (PM). Misbruik van het PM systeem leidt eveneens tot een waarschuwing of een ban (ligt eraan hoe zwaar je er misbruik van maakt)

18 - Het posten van persoonsgegevens van een ander is niet toegestaan en leidt onmiddelijk tot blokkering op het forum, onder persoonsgegevens valt tevens het posten van IP-adres. bovendien word het geposte bericht direct verwijderd. Dit betekent niet dat als je het gelezen hebt voor het verwijderd is, je vrij bent om hier misbruik van te maken.

19 - Een forumblokering wordt NIET besproken op het forum. De geblokkeerde persoon kan hiervoor contact opnemen met het desbetreffende lid van het GSW team.

20 - Sommige deelfora hebben hun eigen regels, specifiek voor dat deel. Aan deze regels dient men zich ook ten alle tijden te houden.

21 - Het board-team houdt zich het recht voor deze regels aan te passen als en waar dit nodig is.

22 - Het gebruik van dit forum is een privilege, geen recht. Admins hebben het recht te doen wat zij goed achten, inclusief het bannen van users. nogmaals, als je het niet eens bent met je ban, contacteer het desbetreffende teamlid dan via PM


B ~ ONDERSCHRIFTEN (signatures)

1 - Signatures kunnen niet meer dan 255 karakters bevatten. Signatures mogen maximaal uit 8 regels tekst bestaan OF 1 afbeelding met maximaal 500px breed met de volgende beperkingen voor hoogte (ze gelden voor scherminstelling met resolutie 1280x1024):

- 100px + max 3 extra regels tekst
- 125px + max 2 extra regels tekst
- 150px + max 1 extra regels tekst

2 - Signatures mogen geen animatie bevaten

3 - Tekstgrootte moet altijd leesbaar zijn, dus tussen 9 en 12 (klein en normaal). Tekst in signatures is onderhevig aan dezelfde bepalingen als berichten met betrekking tot stuitendheid, warez, smilies, etc.

4 - In een signature mag er niet gelinkt worden naar meer dan vier sites. Er mag nooit gelinkt worden naar sites die pornografische, racistische, of andere kwetsende inhoud hebben.

5 - Misbruik van de regels betreffende signatures wordt bestraft met een waarschuwing of een andere passende sanctie, dit vast te stellen door het board-team. ook word het signature verwijderd.


C ~ AVATARS

1 - Elke gebruiker kan een avatar uploaden vanaf de eigen computer of vanaf een URL. Geanimeerde avatars zijn toegestaan. Gebruikers die door middel van een avatar proberen te doen alsof ze een officiële status hebben op het forum worden gewaarschuwd.

2 - Avatars zijn onderhevig aan dezelfde bepalingen als berichten en signatures met betrekking tot stuitendheid etc.

3 - Misbruik van de regels betreffende avatars wordt bestraft met een waarschuwing of een andere passende sanctie, dit vast te stellen door het board-team.


D ~ WAARSCHUWINGEN EN SANCTIES

1 - Het board-team werkt met een "three strike policy". waarschuwingen aan gebruikers worden bijgehouden. Heeft een gebruiker meer dan drie waarschuwingen in totaal, dan kan er overgegaan worden tot een tijdelijke blokkering van 1 tot 14 dagen. Wanneer een gebruiker meerdere keren tijdelijk geblokkeerd is en alsnog veel waarschuwingen ontvangt, zal dit leiden tot een permanente ban.

2 - Tegenspreken van het board-team na een waarschuwing leidt onmiddellijk tot een volgende waarschuwing. Als hierbij de derde waarschuwing wordt overschreden dan wordt er een tijdelijke blokkering ingesteld zoals hierboven. Het board team tegenspreken kan alleen via de pm op het forum: Naar tja.

3 - Gebruikers die van mening zijn dat ze onterecht gewaarschuwd zijn kunnen contact opnemen met een Board Admin / Smod. Als de Board Admin/Smod vindt dat de gebruiker onjuist behandeld is kan hij of zij de waarschuwing verwijderen. De beslissingen van de Board Admin zijn bindend.

4 - Pogingen om een tijdelijke blokkering te omzeilen zullen resulteren in een permanente blokkering. Dit is met inbegrip van: een nieuwe account aanmaken onder een andere naam, veranderen van IP-adres om onder een IP-blokkering uit te komen, en een nieuw emailadres aanmaken om een blokkering op emailadres te vermijden.

5 - Een uitzondering op de "three strike" regel wordt gemaakt als gebruikers persoonlijk contact opnemen met het board-team (op wat voor manier dan ook) en beledigend, onbehoorlijk, of kwetsend materiaal opsturen. Deze gebruikers kunnen onmiddellijk en permanent geblokkeerd worden.

Ik hoop dat ik bij deze jullie genoeg heb geinformeerd over de regels.

Mvg,
Tja
*I'm now going to sing the doomsong. Doom, diedoomdiedoom. Doom Doom Doooom DOOOOM *

Plaats reactie